Na wat aanloop moeilijkheden kwam de dienst goed opgang. Wel is het wagenpark aan de krappe kant. Voor de basis dienst zijn vier stellen nodig. In de spits zijn de 3 overige stellen nodig om de diensten tussen Dordrecht en Gorinchem te versterken met een tweede stel. Hiertoe worden in Gorinchem stellen aan- en afgekoppelde en worden er een aantal lege ritten tussen Dordrecht in Gorinchem gereden.

De hele dienst met 2 stellen rijden op drukke dagen zoals bijvoorbeeld de Gorkumse Paasmarkt is niet mogelijk. Ook hebben defecten direct gevolgen voor de dienstuitvoering. Toen op 1 dag 2 treinen beschadigd waren door een aanrijding en een derde stel een brandje in een accu had, werd de dienst tussen Gorinchem en Geldermalsen noodgedwongen vervangen door bussen. Ook op 16 september 2007 ging het mis. Toen trok de 867 bij Beesd de bovenleiding naar beneden. De R4C 2001 werd ingeschakeld voor het afslepen van het onfortuinlijke treinstel. Hier deze opmerkelijke combinatie na aankomst in Dordrecht.
Toch zijn dit uitzonderingen. Over het algemeen wordt de dienst stipt uitgevoerd. Positief is ook de aanwezigheid van een conducteur op iedere trein, iets wat bij de andere aanbestede lijnen in Nederland niet het geval is.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten