zaterdag 12 januari 2008

Station Simpelveld in 1983


In 1983 was station Simpelveld nog volop in bedrijf. Op de Miljoenenlijn reden de gemoderniseerde Diesel 2en en tussen Maastricht en Aken werd een 2 uurs dienst gereden met accu-motorrijtuigen serie 515 van de Deutsche Bundesbahn.


Simpelveld heeft tot het einde van de exploitatie klassieke beveiliging gehad met armseinen. Tot het sluiten van de Miljoenenlijn voor het reizigersvervoer was deze volop in bedrijf. Toen alleen de lijn naar Aken nog werd bereden werd deze sterk vereenvoudigd.


Een DE2 nadert het station uit de richting Schin op Geul. Alle wissels, seinpalen en overwegbomen werden vanuit de seinpost met trekdraden bediend. Op de foto hierboven "duiken" er een aantal onder het spoor door. Aan de andere zijde van het spoor loopt een hele bundel van trekdraden, richting verder weg gelegen wissels, seinpalen en overwegbomen.


Geen opmerkingen: