Breng rijdt maandag t/m vrijdag een 30 minutendienst tussen Arnhem en
Doetinchem ter aanvulling op de 30 minutendienst
Arnhem-Doetinchem-Winterswijk van Arriva. Het was de wens van
autoriteiten om deze tussendienst samen met de bussen rondom Arnhem en
Nijmegen aan te besteden en niet met de rest van de regionale
spoorlijnen. Er rijden nu dus twee bedrijven op het traject
Arnhem-Doetinchem, wat improviseren bij verstoring extra gecompliceerd
maakt op het toch al vertragingsgevoelige enkelsporige traject. Na de
start in December 2012 was de dienstuitvoering mede hierdoor zeer
chaotisch.
De treinen van Breng mogen ondertussen gezien worden, zowel van buiten als van binnen.Opmerkelijk is dat de schoonmaak van de treinen van Breng tijdens de dienst gebeurd. In Zevenaar kwam een dame de trein in met een schoonmaakkar om de afvalbakken te legen en de tafeltjes en separatieschotten te poetsen.
|
De treinen rijden onder de merknaam Breng Direct, die ook voor de snelle buslijnen (met luxere bussen) gebruikt wordt |
|
Breng en Arriva in Doetinchem. Vroeger toen Syntus de hele dienst uitvoerde kon de verkeerleiding bijvoorbeeld bij verstoring een trein van Arnhem naar Doetinchem te laten doorrijden naar Winsterwijk. Nu kan dat niet meer waardoor improviseren bij vertraging veel lastiger is. |
|
Het interieur van de Breng trein mag er zijn en is qua stoffering identiek aan de Breng Direct bussen. |
|
De letters CXXN op de motorwagen geven aan dat uiteindelijk Connexxion achter Breng zit hoewel de exploitatie van de concessie Arnhem-Nijmegen eigenlijk in handen is van Connexxion dochter Hermes. De treinen zijn genummerd in 5000 serie samen met de trams in Nieuwegein en de treinen op de Valleilijn. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten